কম্পিউটাৰৰ সন্দৰ্ভত প্ৰ’গ্ৰাম এটাত নিৰ্দেশনাৰ এক সংহতি বুজায় যিয়ে কম্পিউটাৰ এটাক কি কাম কৰিব লাগে সেয়া কয়। এই নিৰ্দেশনাবোৰ এনে এটা ভাষাত লিখা হয় যাক কম্পিউটাৰে বুজিব পাৰে, সাধাৰণতে বাইনাৰী কোড বা পাইথন বা C++ৰ দৰে উচ্চ-স্তৰৰ প্ৰগ্ৰামিং ভাষা। প্ৰ’গ্ৰাম এটাৰ উদ্দেশ্য হৈছে কম্পিউটাৰটোক নিৰ্দিষ্ট কাম বোৰ সম্পাদন কৰা বা নিৰ্দিষ্ট সমস্যাসমাধান কৰা।
প্ৰ’গ্ৰাম এটাৰ ধাৰণাটো সৰল শব্দত ভাঙি দিওঁ আহক:
Instructions/ নিৰ্দেশনা : যেনেকৈ ৰেচিপি এটাই আপোনাক আহাৰ কেনেদৰে ৰান্ধিব লাগে কয়, কম্পিউটাৰ প্ৰ’গ্ৰাম এটাত ধাপে ধাপে নিৰ্দেশনাৰ এটা শৃংখলা থাকে। এই নিৰ্দেশনাবোৰ বিতং আৰু নিৰ্দিষ্ট, সেয়েহে কম্পিউটাৰে সঠিকভাৱে জানে কি কৰিব লাগে। Just like a recipe tells you how to cook a meal, a computer program consists of a series of step-by-step instructions. These instructions are detailed and specific, so the computer knows exactly what to do.
Computer Language / কম্পিউটাৰ ভাষা: কম্পিউটাৰে মানৱ ভাষাতকৈ বহুত বেলেগ ভাষা এটা বুজি পায়। ই 1 আৰু 0 ৰে গঠিত এক বাইনাৰী ভাষা, কিন্তু মানুহে সহজে বাইনাৰীত পঢ়িব বা লিখিব নোৱাৰে। তাতেই প্ৰ’গ্ৰামিং ভাষা আহে। এইবোৰে মানৱ ভাষা আৰু কম্পিউটাৰৰ বাইনাৰী ভাষাৰ মাজত মধ্যস্থতাকাৰী হিচাপে কাম কৰে, যাৰ ফলত আমাৰ বাবে প্ৰ’গ্ৰাম লিখিবলৈ সহজ হয়। Computers understand a language that’s very different from human languages. It’s a binary language composed of 1s and 0s, but humans can’t easily read or write in binary. That’s where programming languages come in. They serve as an intermediary between human language and the computer’s binary language, making it easier for us to write programs.
Task or Problem-Solving / কাম বা সমস্যা সমাধান: এটা নিৰ্দিষ্ট কাম সম্পাদন কৰিবলৈ বা কোনো নিৰ্দিষ্ট সমস্যা সমাধান কৰিবলৈ প্ৰতিটো প্ৰ’গ্ৰাম সৃষ্টি কৰা হয়। এইটো গণিতৰ সমস্যা গণনা কৰা, ডাটা পৰিচালনা কৰা, গেম খেলা, বা ইণ্টাৰনেট ব্ৰাউজ কৰাৰ পৰা যিকোনো হ’ব পাৰে। Every program is created to accomplish a specific task or to solve a particular problem. This could be anything from calculating math problems, managing data, playing a game, or browsing the internet.
Execution/ কাৰ্যকৰীকৰণ : প্ৰ’গ্ৰাম এটা লিখা হোৱাৰ পিছত, ইয়াক কাৰ্যকৰী কৰিব লাগিব, যাৰ অৰ্থ হৈছে কম্পিউটাৰে বিচৰা কামটো সম্পাদন কৰাৰ নিৰ্দেশনাবোৰ পঢ়ে আৰু অনুসৰণ কৰে। এই প্ৰক্ৰিয়াটো সাধাৰণতে ব্যৱহাৰকাৰীৰ দ্বাৰা বা আন এটা প্ৰ’গ্ৰামৰ দ্বাৰা আৰম্ভ কৰা হয়। Once a program is written, it needs to be executed, which means the computer reads and follows the instructions to perform the desired task. This process is typically initiated by the user or by another program
Input and Output ইনপুট আৰু আউটপুট: প্ৰ’গ্ৰামবোৰে প্ৰায়ে ইনপুট লয়, যি হৈছে প্ৰ’গ্ৰামটোক প্ৰদান কৰা তথ্য, আৰু আউটপুট প্ৰস্তুত কৰে, যি হৈছে প্ৰ’গ্ৰামটোৰ কাৰ্যৰ ফলাফল। উদাহৰণ স্বৰূপে, যেতিয়া আপুনি এটা ৱৰ্ড প্ৰচেছিং প্ৰ’গ্ৰামত বাৰ্তা এটা টাইপ কৰে, ইনপুট হৈছে আপুনি টাইপ কৰা পাঠ, আৰু আউটপুট হৈছে স্ক্ৰীণত প্ৰদৰ্শিত বা কাগজত প্ৰিণ্ট কৰা। Programs often take input, which is information provided to the program, and produce output, which is the result of the program’s actions. For example, when you type a message in a word processing program, the input is the text you type, and the output is what’s displayed on the screen or printed on paper.
Types of Programs / প্ৰ’গ্ৰামৰ প্ৰকাৰ: বিভিন্ন প্ৰকাৰৰ প্ৰ’গ্ৰাম আছে, যাৰ ভিতৰত আছে চিষ্টেম ছফ্টৱেৰ (যেনে অপাৰেটিং চিষ্টেম), এপ্লিকেচন ছফ্টৱেৰ (যেনে ৱেব ব্ৰাউজাৰ, গেম), আৰু স্ক্ৰিপ্ট (কামবোৰ স্বয়ংক্ৰিয় কৰা সৰু প্ৰ’গ্ৰাম)। প্ৰত্যেকৰ এটা পৃথক ভূমিকা আছে আৰু এক নিৰ্দিষ্ট উদ্দেশ্য পূৰণ কৰে। There are various types of programs, including system software (e.g., operating systems), application software (e.g., web browsers, games), and scripts (small programs that automate tasks). Each has a different role and serves a specific purpose.
Development বিকাশ: প্ৰ’গ্ৰাম এটা লিখাত ছফ্টৱেৰ বিকাশ নামৰ এক প্ৰক্ৰিয়া অন্তৰ্ভুক্ত থাকে। ইয়াত অন্তৰ্ভুক্ত থাকে প্ৰ’গ্ৰামটো ডিজাইন কৰা, কোডিং কৰা (প্ৰকৃত নিৰ্দেশনা লিখা), পৰীক্ষা, আৰু ডিবাগিং (যিকোনো ত্ৰুটি বা সমস্যা ঠিক কৰা)। Writing a program involves a process called software development. This includes designing the program, coding (writing the actual instructions), testing, and debugging (fixing any errors or issues).
সাৰাংশত, কম্পিউটাৰ প্ৰ’গ্ৰাম এটা হৈছে কম্পিউটাৰে বুজিব পৰা ভাষাএটাত লিখা বিতং, ধাপে ধাপে নিৰ্দেশনাৰ এক সংহতিৰ দৰে। এই নিৰ্দেশনাবোৰ কম্পিউটাৰবোৰক নিৰ্দিষ্ট কাম কৰিবলৈ বা সমস্যা সমাধান কৰিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰা হয়। প্ৰ’গ্ৰামবোৰ বিভিন্ন প্ৰকাৰত আহে আৰু বিভিন্ন ফাংচন পৰিৱেশন কৰে, কম্পিউটাৰৰ হাৰ্ডৱেৰ পৰিচালনা কৰাৰ পৰা আমি আমাৰ দৈনন্দিন জীৱনত ব্যৱহাৰ কৰা এপ্লিকেচন আৰু ছফ্টৱেৰ চলোৱালৈকে।